Assalamualaikum.
Kan elok kalau senyum.. Begitulah tajuk entry ana kali ni.
Haaa.. memang kalau senyum tu elok sangat. Sebab apa ana nak bercakap soal senyum ni sebab ana selalu jugak la jumpa dengan kakitangan awam ke, swasta ke, pekerja kedai ke yang susah sangat nak bagi layanan yang baik dan senyum pada customer.
Tak susah nak senyum kan? Dapat pahala lagi sebab senyum kan sedekah.
Kalau awak senyum, awak akan sebarkan aura positif pada orang lain. Kalau awak muncuunng ajee, then layan customer macam acuh tak acuh, tak pasal2 je si customer tu maki awak ke ( kalau jenis tak sabar la ), kutuk awak ke dan lagi teruk lagi si customer dah tak nak berurusan dengan tempat keje awak. Awak jugak yang rugi.
Senang macam ni la. Cuba letakkan diri awak as customer. Mesti awak pun tak nak dilayan acuh tak acuh. Mesti awak tak nak orang cakap dengan awak macam nak marah je kan.. haa.. sama la dengan orang yang menjadi customer tu.
Satu kes yang terjadi bukan pada diri ana tapi orang di sekeliling ana yang mana dia kena marah dengan pegawai bank sebab salah isi borang. Imagine la diri anda sebagai orang yang kena marah tadi. depan ramai lagi orang dalam bank tu, tak ke dia malu? Cuba letakkan diri anda di tempat orang tersebut.
Rasulullah sendiri tak pernah nak menengking atau marah2 even dengan orang yang selalu menyakitkan hati Baginda. So, Jom kita audit diri. Smile and always positive!
Kan elok kalau senyum.. Begitulah tajuk entry ana kali ni.
Haaa.. memang kalau senyum tu elok sangat. Sebab apa ana nak bercakap soal senyum ni sebab ana selalu jugak la jumpa dengan kakitangan awam ke, swasta ke, pekerja kedai ke yang susah sangat nak bagi layanan yang baik dan senyum pada customer.
Tak susah nak senyum kan? Dapat pahala lagi sebab senyum kan sedekah.
Kalau awak senyum, awak akan sebarkan aura positif pada orang lain. Kalau awak muncuunng ajee, then layan customer macam acuh tak acuh, tak pasal2 je si customer tu maki awak ke ( kalau jenis tak sabar la ), kutuk awak ke dan lagi teruk lagi si customer dah tak nak berurusan dengan tempat keje awak. Awak jugak yang rugi.
Senang macam ni la. Cuba letakkan diri awak as customer. Mesti awak pun tak nak dilayan acuh tak acuh. Mesti awak tak nak orang cakap dengan awak macam nak marah je kan.. haa.. sama la dengan orang yang menjadi customer tu.
Satu kes yang terjadi bukan pada diri ana tapi orang di sekeliling ana yang mana dia kena marah dengan pegawai bank sebab salah isi borang. Imagine la diri anda sebagai orang yang kena marah tadi. depan ramai lagi orang dalam bank tu, tak ke dia malu? Cuba letakkan diri anda di tempat orang tersebut.
Rasulullah sendiri tak pernah nak menengking atau marah2 even dengan orang yang selalu menyakitkan hati Baginda. So, Jom kita audit diri. Smile and always positive!
ilalliqo'
Comments
Post a Comment