Skip to main content

Posts

Showing posts from July, 2012

diploma perikanan

'Tahniah, anda diterima masuk ke Universiti Malaysia Terengganu!'

Arghhhhhh!!! tidak!!!!!!!!!!
kenapa mesti UMT?? kenapa dapat diploma perikanan??

hancur berkecai hati ana masa tu. berkecai macam kaca pecah! huhuhu..
sedih, kecewa, semua perasaan negatif ada masa dapat tau ana diterima masuk ke UMT sebagai pelajar diploma perikanan.
     tanggapan pertama : "kalau ambik course ni conform kena pakai baju renang.. dah la ketat, xnak la!"
kakak ana pun ckp : " tak kan nak pakai baju renang? tak sesuai la dengan hg..."
  memang ana tersepit. sedih sangat sebab dalam banyak2 pilihan ana nak sambung ke bahagian agama, perikanan jgk yg ana dpt. :(
        seorang sahabat ana pernah ckp, " Allah tak bagi apa yang kita nak tapi Allah bagi apa yang kita perlu"
 statement ni buat ana fikir....... Allah sangat sayangkan hambaNya kan? ^__^
  selepas buat solat istikharah, ana akhirnya memilih UMT sebagai destinasi seterusnya.

Bumi terengganu! pertama kali jeja…